Poleteo još jedan prototip A321XLR

Foto: Airbus

Iz Airbusove fabrike u Hamburgu nedavno je izašao još jedan primerak modela A321XLR. Za razliku od prvog prototipa koji se pojavio sredinom juna ove godine, najnoviji A321XLR opremljen je drugim motorima, odnosno pogonskim jedinicama Pratt & Whitney PW1100G dok prethodni avion koristi CFM LEAP-1A. Novi prototip najvećeg Airbusovog uskotrupca nosi registracionu oznaku F-WWBZ i obavio je svoj prvi let u petak 23. septembra između Hamburga i Tuluza. Tokom 3 sata i 46 minuta koje je A321XLR proveo u vazduhu, inžinjeri evropskog proizvođača su imali priliku da testiraju različite sisteme i obave neophodne provere na novom avionu.

F-WWBZ je drugi od ukupno četiri prototipa koje Airbus želi da napravi do kraja ove godine. Plan je da do 2023. godine poleti još jedan A321XLR dok će jedan „običan“ A321neo biti konvertovan u XLR varijantu.

„Do kraja ove godine, naš fokus je na završetku izgradnje, a zatim i na dobijanju dozvole za let za preostale testne letelice. Do četvrtog kvartala ove godine, tri aviona će aktivno leteti i dostići ćemo visok nivo zrelosti proizvodnje,“ poručio je šef A321XLR programa Gary O’Donnell.

Prvi čovek tima za razvoj modela A321XLR je rekao da će Airbus dostaviti svu neophodnu dokumentaciju nadležnim organima do kraja 2023. godine i nada se da će letelica ući u upotrebu već 2024. godine što se poklapa sa prethodnim najavama Airbusa.

Foto: Airbus

25.09.2022.