Evropa

Airbus bi mogao da odloži program A321XLR

Foto: Airbus

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) trenutno vodi razgovore sa Airbusom oko implementacije određenih izmena na novom A321XLR. Naime, EASA traži od evropskog proizvođača aviona da redizajnira donji deo trupa svog novog modela zbog toga što trenutna konstrukcija može da predstavlja potencijalni rizik od požara. EASA je imala zamerke i na obloge donjeg dela trupa koje bi Airbus takođe trebao da promeni.

U maju 2021. godine EASA je dobila pritužbu od američkog Boeinga koji je kritikovao Airbusovo rešenje sa dodatnim rezervoarima za gorivo ocenjujući ga kao nebezbedno. Uobičajna praksa je da se rezervoari postavljaju između krila dok novi Airbus A321XLR koristi dodatna skladišta za kerozin u teretnom prostoru.

„Rezervoari za gorivo koji su sastavni deo strukture aviona inherentno obezbeđuju manje redundantnosti od strukturno odvojenih rezervoara za gorivo. Lokacija takvog integralnog rezervoara za gorivo odmah iza glavnog stajnog trapa predstavlja najširi spektar pretnji koje treba uzeti u obzir,“ navodi američki proizvođač.

Zbog izmena u konstrukciji aviona koje bi trebale da traju između šest i devet meseci, Airbus bi svoj program A321XLR mogao da odloži za 2024. godinu, prenosi Reuters. Vest o lošem dizajnu trupa dolazi svega nekoliko dana nakon predstavljanja prvog A321XLR.

Foto: Airbus

05.05.2022.