Preliminarni izveštaj NTSB: Na B737 MAX-u nisu ugrađeni svi zavrtnji

Foto: NTSB

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja SAD (NTSB) objavio je preliminarni izveštaj o incidentu na letu AS1282. Do odvajanja trupa došlo je usled nedostatka četiri zavrtnja na „čepu“ za okvir vrata.

U preliminarnom izveštaju objavljenom od strane NTSB detaljno je opisan sled događaja pre samog incidenta ali i razlog odvajanja dela trupa od aviona. Istražitelji NTSB utvrdili su da četiri zavrtnja koja su trebala da drže „čep“ na mestu uopšte nisu bila ugrađena u Boeingovoj fabrici pre isporuke Alaska Airlinesu.

Isto se podudara sa tvrdnjama uzbunjivača iz Boeinga koji je krajem januara navodno izjavio da radnici tokom instalacije „čepa“ nisu ugradili četiri zavrtnja koja ovaj panel drže pričvršćenim za trup. NTSB nije pronašao fizička oštećenja oko rupa za četiri zavrtnja što ukazuje na to da se oni u trenutku odvajanja tu nisu ni nalazili.

Trup problematičnog Boeinga 737 MAX 9 proizveden je u fabrici Spirit AeroSystems i Boeingu je isporučen 31. avgusta. Radnici su nakon isporuke navodno pronašli pet oštećenih zakivaka na trupu aviona oko „čepa“, a njihova zamena zahtevala je skidanje panela kao i zavrtnja.

Nakon ugradnje novih zakivaka panel je vraćen ali se čini da tom prilikom četiri zavrtnja nisu ponovo instalirana. Fotografija iz grupnog četa Boeingovih radnika pokazuje ponovno instalirani „čep“ ali sa nedostajućim zavrtnjima.

„Kakvi god da se budu konačni zaključci [istrage], Boeing je odgovoran za ono što se dogodilo. Ovakav događaj ne sme da se desi u avionu koji napušta našu fabriku. Jednostavno moramo da radimo bolje za naše klijente i njihove putnike,“ izjavio je generalni direktor Boeinga Dave Calhoun.

Foto: NTSB

08.02.2024.