Indija bi u narednim godinama i decenijama trebala da ima neverovatno veliki rast vazduhoplovne industrije sudeći po brojnim pozitivnim najavama koje stižu iz ove zemlje. Međutim, iako je povećanje putničkog i teretnog prometa dobra stvar za indijsko vazduhoplovstvo, Ministarstvo civilne avijacije ove zemlje ima svoje brige. Glavna briga ministarstva je domaća infrastruktura koja sa svojim trenutnim kapacitetima ne može da izdrži planirani rast. Zbog toga je ova zemlja odvojila 11,88 milijardi dolara za unapređenje vazduhoplovne infrastrukture do 2025. godine.
„Moramo da uspostavimo infrastrukturu i sposobnosti civilnog vazduhoplovstva koje bi do 2047. godine mogle da podrže ekonomiju od 20 biliona dolara u Indiji,“ rekao je ministar civilne avijacije Jyotiraditya Scindia na CAPA India Aviation samitu u Nju Delhiju.
Putnički kapaciteti na 6 najvećih indijskih aerodroma bi tako trebali da se povećaju sa 192 na čak 420 miliona putnika godišnje, a ovo bi trebalo da se dogodi u samo četiri godine. Ministar je takođe rekao da će se flota domaćih prevoznika povećati na 2000 aviona što je za oko 1300 više nego danas. Pored aerodromske infrastrukture zemlja će takođe unaprediti i sagraditi nove vazduhoplovne škole, zaposliti još regulatora i kontrolora letenja.
Još jedan od problema predstavlja i činjenica da avio-prevoznicima trenutno nedostaje aviona zbog čega je Indija odlučila da promeni svoje zakone kada je u pitanju lizing letelica. Jedan od takvih primera je niskotarifna avio-kompanija IndiGo koja je u svoju flotu nedavno dodala jedan Boeing 777 koji je putem kratkoročnog lizinga iznajmila od Turkish Airlinesa.
20.03.2023.