COMAC modifikuje C919: Kinezi planiraju nove verzije domaćeg aviona

COMAC C919; Foto: COMAC

Kineski proizvođač aviona COMAC planira da razvije veću i manju varijantu modela C919. Umesto jednog, osnovnog C919, porodica aviona trebala bi da se sastoji od ukupno tri različite letelice.

Svega nekoliko meseci nakon što je C919 ušao u redovan saobraćaj, kompanija COMAC saopštila je planove za „rastezanje“ i „skraćivanje“ svog najnovijeg uskotrupnog aviona, piše AirPortal.hu.  Kineska fabrika planira da u budućnosti pored bazne verzije C919 proizvodi varijante sa izduženim i skraćenim trupom.

Veća verzija letelice trebala bi da ima kapacitet da preveze 210 putnika u dvoklasnoj putničkoj konfiguraciji. Veći C919 najverovatnije bi imao i dodatne rezervoare za gorivo te bi mogao da saobraća na međunarodnim linijama ka drugim azijskim zemljama.

Poletanje COMAC-a C919; Foto: COMAC

Poletanje COMAC-a C919; Foto: COMAC

Skraćena varijanta C919 trebala bi da može da smesti 140 putnika. Ovaj avion navodno će biti sposoban da obavlja letove ka aerodromima na velikoj nadmorskoj visini, prenosi AirPortal.hu.

COMAC C919 u zavisnosti o konfiguracije kabine može da preveze između 158 i 174 putnika što je svrstava u istu kategoriju aviona gde se nalaze njegovi glavni rivali, Erbas A320 i Boing 737. Slabija varijanta aviona koja nosi sufiks “STD” sposobna je da leti na linijama dugačkim 4.075 kilometara dok varijanta “ER” ima domet od 5.500 kilometara.

Više o promagrmu C919 možete pročitati u specijalnoj analizi na portalu Avio Press:

ANALIZA: Stigao novi C919, da li je na pomolu kraj dominacije Boeinga i Airbusa?

Foto: COMAC

29.11.2023.