Jedini domaći avion koji leti u flotama ruskih avio-kompanija, Sukhoi SuperJet 100, uskoro bi mogao da bude prizemljen zbog nedostatka rezervnih delova. Naime, na ruskom telegram kanalu Aviatorshchina čija je glavna tama vazduhoplovstvo i koji često objavljuje insajderske informacije iz industrije, se pojavila vest da domaćim prevoznicima nedostaju svećice za motore SaM-146.
„U proteklih 11 meseci svećice je snabdevao PJSC UEC-Saturn iz svojih rezervi, ali trenutno PJSC UAC-Saturn ima poteškoća u pružanju ove usluge. Trenutna situacija dovodi do rizika od zaustavljanja dela RRJ95 flota aviona avio-kompanija u bliskoj budućnosti i postepeni potpuni prestanak letova celokupne flote aviona RRJ-95, što ugrožava realizaciju programa letenja za prevoz putnika, uključujući i one društveno značajne,“ prenosi telegram kanal.
Motori koji pokreću ruske regionalne letelice stvoreni su od strane PowerJet, zajedničkog poduhvata ruskog proizvođača Saturn i francuskog Safrana. Kada je počeo rat u Ukrajini, PowerJet je saopštio da više neće održavati i servisirati SaM-146 motore, a samo nekoliko meseci kasnije kompanije koje koriste SSJ100 su već najavljivale moguće prizemljenje. Nedostatak svećica bi mogao da zada još jedan udarac ruskoj vazduhoplovnoj industriji i parališe čak i domaće kapacitete.
Međutim, Rusija ima plan da zameni sve SaM-146 motore sa domaćim Aviadvigatel PD-8 pogonskim jedinicama i tako ne bude više zavisna od stranih proizvoda. Neki testovi motora su već obavljeni ali se još uvek ne zna kada bi PD-8 mogli da uđu u serijsku proizvodnju i nađu se ispod krila SuperJeta 100. U svetu je trenutno aktivno 140 SSJ 100 dok je više od pola letelica, tačnije njih 73, uskladišteno ili na servisu.
16.03.2023.