Venecuelanska nacionalna avio-kompanija Conviasa okončala je komercijalnu upotrebu svog poslednjeg Airbusa A340-200. Ovaj avion, registrovan pod oznakom YV1004, je poslednji primerak ovog tipa koji je leteo na komercijalnim putničkim linijama, a penzionisanjem ove letelice u svetu više ne leti ni jedan putnički A340-200.
Poslednji let koji je YV1004 imao bio je između Karakasa i Teherana u martu ove godine i ova letelica se od tada nije pomerala iz iranske prestonice. Kraj upotrebe ovog aviona definitivno je potvrđen i slikom fotografa Majid Hasankhania koji je uslikao rastavljeni A340 na aerodromu Imam Khomeini u Teheranu.

Foto: Majid Hasankhani
Airbus A340 sa oznakom -200 je najređa varijanta modela A340 i tokom proizvodnje ih je napravljeno svega 28. Iako ovaj tip aviona više ne leti ni u jednoj avio-kompaniji, A340-200 se još uvek koriste kao službeni avioni nekoliko svetskih vlada. U upotrebi su trenutno 5 A340-200 i to egipatskog ratnog vazduhoplovstva (SU-GGG), libijske vlade (5A-ONE), Qatar Amiri Flight-a (A7-HHK) dok su još dva aviona deo saudijske VIP flote (HZ-HMS2 i HZ-124).
Conviasin A340-200 je star 27 godina i tokom svoje karijere je leteo za mnoge svetske avio-prevoznike. YV1004 je isporučen kao nov kompaniji Air Tahiti Nui 1993. godine, a u međuvremenu je korišćen od strane Air Europa-e, Air Bourbon-a, Air France-a i Iran Air-a.
Ovaj redak avion je bio gost i na beogradskom aerodromu i njegovo poletanje je zabeležio objektiv kamere FlyingHigh Aviation-a:
Foto: Andres Ramirez
20.10.2022.