Poslednja BelguaXL ušla u saobraćaj: Flota Airbus mega transportera sada kompletirana

Foto: ©Airbus SAS 2024

Evropski proizvođač aviona Airbus završio je sva neophodna testiranja sa BelugaXL avionima čime su se stvorili uslovi da opitni avion konačno počne da prevozi teret. Konzorcijum je saopštio da je poslednja, šesta BelugaXL u junu ušla u saobraćaj i da će započeti transport delova drugih Airbus letelica.

Reč je o BelugiXL oznake „1“, prve proizvedene letelice ovog tipa koja je predstavljena javnosti 2018. godine. Na avionu su od tada vršena testiranja dok je u isto vreme proizvedeno još pet BelugaXL. Broj 1 služio je kao platforma za testiranje programa do 2023. godine i za to vreme je obavio 800 sati letnih testiranja tokom kojih su piloti istraživali kako se BXL ponaša u različitim radnim uslovima.

Sada kada je završio svoju karijeru opitnog aviona, ovaj vazduhoplov ulazi u redovne avio-operacije Airbus Transport International i prevoziće komponente drugih letelica.

Ovaj mega transporter baziran je na platformi Airbusa A330-200 i može da leti sa 44 tona cargo. Maksimalan dolet mu je 4.000 kilometara i on leti između nekoliko Airbus proizvodnih pogona širom Evrope transportujući delove za sklapanje drugih letelica iz game evropske fabrike.

Foto: (c) TCHAIKOVSKI Artem - www.tchaikovskiART.com

(c) TCHAIKOVSKI Artem – www.tchaikovskiART.com

Airbus ističe da je avion visok kao traspratna zgrada dok njegovu dužinu poredi sa dužinom dva plava kita. Ovaj avion sposoban je da transportuje najveću sekciju trupa modela A350 ili dva krila širokotrupne letelice. Airbus Transport International do sada je koristio pet BelugaXL dok će sada raspolagati sa njih šest.

Airbus se nada da će ovi avioni ostati u službi trideset godina.

Naslovna fotografija: ©Airbus SAS 2024

10.06.2024.