Boeingov najproblematičniji uskotrupni avion, model 737 MAX, ponovo je u centru pažnje nakon što su otkriveni novi problemi sa kvalitetom ovih letelica. Naime, Boeingov dobavljač Spirit AeroSystems koji pravi trupove aviona je otkrio da je korišćen „nestandardni proizvodni proces“ prilikom ugradnje dva nastavka u zadnji deo trupa određenih modela odnosno da je problem u dva od osam spojeva gde je rep pričvršćen za trup. Ovim problemom su pogođeni modeli B737 MAX 7, MAX 8, MAX 8-200 ali i vojni P-8 Poseidon.
„Veruje se da bi novootkriveni problem mogao da datira četiri godine unazad i da utiče na većinu aviona napravljenih od prizemljenja avion 2019. godine nakon dva fatalna pada. Otkako se mlaznjak vratio u upotrebu u decembru 2020, više od 750 MAX-a je isporučeno kupcima,“ izjavio je američki vazduhoplovni novinar Dominic Gates za The Seattle Times.
Spirit AeroSystems je potvrdio da je obavestio Boeing o ovim problemima u proizvodnji kao i da ne postoji neposredni rizik po već proizvedene avione. Tako nešto je izjavila i Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (FAA) koja je na osnovu činjenica i podataka koje je dostavio Boeing potvrdila da nema trenutne opasnosti. Međutim, na Boeinzima 737 MAX će morati da se sprovede inspekcija kao ali i da se potencijalno izvrše određene modifikacije.
Iako će već isporučeni Boeinzi 737 MAX nastaviti da lete, stvoriće se veliki problemi na proizvodnim linijama ovog modela na kojim se se sada očekuju kašnjenja zbog pregleda i inspekcija. Otkriveni problem će uticati kako na avione u proizvodnji tako i na one u skladištu koji čekaju isporuku. Zbog toga se u narednim mesecima može očekivati sporiji tempo isporuka modela 737 MAX.
Spirit AeroSystems je jedan od najvažnijih dobavljača Boeinga i pravi trupove za mnoge modele kao što su B737 MAX, B777, B787 i drugi. Kompanija takođe ima veliku saradnju sa Boeingovim najvećim konkurentom Airbusom za koga proizvodi trupove modela A220, A320 i A350, a bio je ključan dobavljač delova za Airbus A380.
14.04.2023.