Prema preliminarnom izveštaju litvanskih istražitelja nesreće, piloti Swiftair-a su u novembru prošle godine umesto uključivanja sistema za odleđivanje motora greškom isključili jedan od hidrauličkih sistema, pa su sletanje izveli sa uvučenim zakrilcima kočnica bez njihovog znanja.
Prema pregledu registratora podataka aviona, kapetan je greškom deaktivirao jedan od hidrauličnih sistema prebacivanjem prekidača koji se nalaze direktno ispod komandi sistema za odleđivanje na gornjoj ploči.
Uprkos zvučnom signalu upozorenja i isključenju autopilota, nije se sumnjalo na grešku, a let je nastavio prilaz sa prvim oficirom koji je ručno upravljao avionom koristeći automatsku kontrolu potiska.
U kasnijoj fazi prilaza, piloti su odlučili da smanje brzinu i počeli su da otpuštaju zakrilce kočnice, ali zbog isključenog stanja hidrauličkog sistema koji ih pokreće, zakrilci kočnice su ostali u početnom položaju uprkos podešavanju poluge.
Iako se na audio snimcima vidi da su piloti prepoznali da avion ne usporava kako treba, nisu znali šta je uzrok.
04.03.2025.


