U nedelju, 22. januara, let Qantas-a sa međunarodnog aerodroma Nadi na Fidžiju, do aerodroma Kingsford Smit u Sidneju, morao je da se vrati i sleti na Fidži nakon što je otkriven dim u kabini.
Nakon poletanja sa kašnjenjem od više od sat vremena, let je iz predostrožnosti preusmeren, bezbedno sletevši nazad na Fidži oko 90 minuta nakon polaska. Povratak je peti takav incident koji se dogodio u Qantasu u periodu od nedelju dana, što dovodi do pitanja o standardu održavanja u australijskoj avio-kompaniji.
Izvršni direktor Kantasa Endrju Dejvid je nakon novih problema izjavio:
„Avioni su složeni delovi mašinerije sa milionima pokretnih delova i nije neuobičajeno da imate problem sa jednim od njih. Ono što je važno znati je da su avioni dizajnirani imajući to na umu i da imaju mnogo ugrađenih rezervi, i naša posada je obučena da se nosi sa tim situacijama kako bi mogla bezbedno da sleti.“
U znak podrške Qantasu, australijska uprava za bezbednost civilnog vazduhoplovstva objavila je saopštenje u kojem se kaže:
„Uprava za bezbednost civilnog vazduhoplovstva je uverena da Qantas funkcioniše bezbedno i ima poverenja u njegove sisteme upravljanja bezbednošću.“
23.01.2023.