Kanadske vazduhoplovne vlasti su upozorile na pojavu povećanog broja slučajne aktivacije autopilota na avionima Airbus A220.
Za sada se zna za 38 takvih slučajeva, kada je posada greškom pokrenula autopilot umesto automatskog potisnika prilikom poletanja. Iako aktivacija autopilota ispod 120 metara nije dozvoljena prema priručniku za upotrebu aviona, nije ni onemogućena softverom. Pozicija dugmadi na komandnoj tabli ove letelice za autopilot i potisak smešteni su tako da lako može doći do greške pilota i pogrešnog aktiviranja.
U ovakvim slučajevima, slučajno aktivirani autopilot bi pokušao da se popne prema unapred postavljenoj vrednosti, čak i pre nego što postigne potrebnu brzinu.
Ako se posada ne pozabavi time na vreme, može doći do oštećenja repa aviona pri izlasku na pistu, a u najgorem slučaju može doći do podizanja aviona od tla pre potrebne brzine, što može dovesti do prevrtanja, pa čak i pada.
30.11.2022.