Suočen sa posledicama pandemije korona virusa i zatvaranjem vazdušnog prostora Ruske Federacije, finski nacionalni avio-prevoznik je primoran da promeni svoju biznis strategiju i redukuje flotu aviona. Naime, Finnair je pre rata u Ukrajini prevozio veliki broj putnika između Azije i Evrope i nudio je dobre opcije presedanja u Helsinkiju. Međutim, nakon izbijanja ratnog sukoba i zatvaranja vazdušnog prostora najveće zemlje sveta za EU prevoznike, kompanija je morala da ukine deo long-haul linija ka Aziji čime je njen model poslovanja doveden u pitanje.
Sada kada više ne može da računa na putnike sa Dalekog istoka, Finnair je primoran da promeni svoj biznis plan ali u isto vreme i da smanji troškove kako bi se vratio profitabilnom poslovanju. Kompanija će se prema rečima rukovodstva fokusirati na nova tržišta, otvoriće nove rute u Indiji, na Bliskom istoku i u Severnoj Americi i težiće većoj saradnji sa drugim Oneworld partnerima.
U međuvremenu, Finnair će ipak biti primoran da smanjuje svoje troškove kako bi ponovo mogao da posluje sa dobitkom. Jedna od mera štednje je i rezanje flote ali se još uvek ne zna kojih bi se to aviona Finnair mogao rešiti. Kompanija nije saopštila koliko će letelica napustiti flotu ali je naglasila da će širokotrupni Airbusi A330 i A350 ostati „krucijalni deo budućnosti“.
Finnair trenutno ima ukupno 80 aviona u svojoj floti sa prosečnom starošću od 12,1 godina, pokazuju podaci sajta Planespotters.net. Flota avio-kompanije sastoji se od 17 Airbusa A350, 15 A321, 12 ATR 72, 12 Embraera ERJ-190, 10 Airbusa A320, 8 A330 i 6 A319.
08.09.2022.