Concorde na vodi: Pogledajte kako supersonični avion krstari rekom Hadson

Foto: Wikimedia Commons/San Diego Air and Space Museum Archive

Concorde u bojma avio-kompanije British Airways plovio je sredinom ove nedelje rekom Hadson u Njujorku. Mada poznavaoci vazduhoplovstva asociraju ovu reku sa sletanjem Airbusa US Airways na letu US1549 2009. godine, ovoga puta putnički avion se kretao iznad površine vode.

Reč je o transportu Concorda iz bruklinskog brodogradilišta gde je avion u prethodnih nekoliko meseci prošao proces restauracije. Nakon doterivanja i ulepšavanja supersoničnog vazduhoplova, on je natovaren na baržu i zaputio se ka muzeju Intrepid gde je inače izložen.

Između brodogradilišta i muzeja nalazi se Menhetn, a kako jedan od najvećih aviona na svetu nije moguće trasnportovati kopnenim putem, Concorde je natovaren na baržu i zaputio se ka svojoj destinaciji vodenim putem. Avion je u četvrtak 14. marta stigao do muzeja ploveći Hadsonom, a pojava aviona na reci izazvala je veliku pažnju javnosti.

Proces transporta i istovara aviona u muzeju prenošeno je i preko live stream snimka na kanalu Intrepid Museum.

„Obilasci Concorda će se nastaviti 4. aprila 2024. Posetioci će moći da uđu u Concorde, nauče nešto o njegovoj istoriji i zavire u njegovu sofisticiranu pilotsku kabinu“, navodi se u saopštenju muzeja.

Concorde British Airwaysa koji se nalazi u njujorškom muzeju bio je registrovan kao G-BOAD i svoj poslednji let je imao 2003. godine.

Ovaj primerak supersoničnog aviona ima zanimljivu istoriju koja počinje 1976. godine kada je G-BOAD (MSN 210) proizveden. Pored British Airwaysa avion je jedno vreme koristio i Singapore Airlines. Letelica je tada sa desne strane bila obojena u kolor šemu britanske avio-kompanije dok je sa leve strane nosila oznake Singapore Airlinesa.

Partnerstvo dve avio-kompanije nije potrajalo, pre svega zbog zabrana supersoničnog preleta iznad mnogih zemalja, zbog čega je British Airways u potpunosti preuzeo operacije sa ovim avionom.

Naslovna fotografija: Wikimedia Commons/San Diego Air and Space Museum Archive

17.03.2024.