Brazil: FlightRadar24 umesto radara?

kontrola letenja toranj, vesti iz avijacije

Upotreba alternativnih alata od strane kontrolora letenja u Brazilu izazvala je debatu nakon što je otkrivena javnosti.

Trenutno se kontrola vazdušnog saobraćaja u zemlji oslanja na dve vrste radara: primarni i sekundarni. Prvi emituje signal koji se odbija od aviona, vraćajući podatke kao što su pozicija i visina. Drugi hvata signale koje aktivno emituju avioni koristeći sistem odgovora.

Oba sistema uključuju visoke troškove nabavke i održavanja. Trenutno, samo 26 od 40 brazilskih terminalnih kontrolnih zona (TMA) – zona nadzora oko prometnih aerodroma – opremljeno je sa oba tipa radara. Preostalih 14 aerodroma, lociranih uglavnom na severu, severoistoku i unutrašnjosti jugoistoka, nemaju ovu infrastrukturu.

Izveštaj portala g1, objavljen 22. marta, otkriva da kontrolori u ovim regijama koriste platforme kao što je FlightRadar24 za praćenje saobraćaja u realnom vremenu. Ovaj besplatni alat radi sa ADS-B tehnologijom, razvijenom u Sjedinjenim Državama početkom 21. veka kao alternativa sekundarnim radarima.

Platforme kao što su FlightRadar24, AirNav Radar, ADS-B Exchange i FlightAware primaju podatke od prijemnika koje su instalirali entuzijasti u avijaciji. Ovi jeftini uređaji hvataju ADS-B signale koje emituju avioni i obrađuju ih za prikaz na mreži. Prikupljene informacije čak su korištene u istragama nesreća.

Osim što ograničava rad profesionalaca, korištenje ovih platformi se smatra kršenjem propisa, jer nisu ovlašteni sistemi, uprkos njihovoj praktičnoj korisnosti.

26.03.2025.