Iako je američki Kongres doneo odluku krajem 2020. godine da se Boeingu da rok od još dve godine za sertifikaciju modela 737 MAX 7 i 10 bez modernih sistema upozorenja posade, čini se da će proizvođač dobiti dodatni rok da završi neophodna testiranja i sertifikaciju. Naime, američki zakonodavci su izuzeli Boeingove modele od ove uredbe i proizvođač će dobiti dodatno vreme da MAX 7 i 10 sertifikuje u skladu sa starim uredbama koje ne uključuju Napredni sistem za alarmiranje posade (EICAS).
Ovakva odluka se pravda tvrdnjama da bi priručnici za ove letelice bili značajno drugačiji u odnosu na one za varijante -8 i -9 iz iste porodice aviona. Mnogi navodno veruju da bi to predstavljalo bezbednosnu pretnju pogotovo za one kompanije koje koriste različite verzije MAX aviona.
Još uvek se ne zna do kada će Boeing imati mogućnost da sertifikuje avione bez novog naprednog sistema ali Reuters navodi da je Boeing lobirao da se rok produži do jeseni 2024. godine. Sertifikacija Boeinga 737 MAX 7 trebala bi da otpočne početkom naredne godine dok će MAX 10 ući u proces sertifikacije tek 2024. godine.
Foto: Andreas Zeitler / Shutterstock.com
21.12.2022.