Ruska istraživačka novinska stranica Proekt je nedavno došla do veoma zabrinjavajućih podataka o stanju nacionalnog prevoznika Aeroflota i opasnoj praksi u toj avio-kompaniji. Portal je otkrio da je Aeroflot naredio osoblju da prestane da prijavljuje probleme u kabinama aviona sa ciljem da se spreče dalja prizemljenja letelica i dodatno smanji operativnost flote. Bivši i sadašnji radnici Aeroflota su podelili svoja iskustva navodeći da im kompanija preporučila da se uzdrže od prijavljivanja problema i da skrenu pažnju na potencijalne kvarove isključivo u dogovoru sa kapetanom.
Proekt piše da se određeni problemi u kabini više ne prijavljuju, a jedan od njih je i problem nedostatka boca sa kiseonikom koje se koriste u slučaju depresurizacije kabine ili prilikom pružanja prve pomoći putnicima. Prema svedočenju jedne stjuardese takva situacija se dogodila na letu između Moskve i Ujedinjenih Arapskih Emirata kada je uprkos nedovoljnom broju boca kiseonika let ipak obavljen. Ona navodi da slučaj nije zabeležen zbog protivljenja pilota koji je smatrao da se tako nešto „nije primereno“ prijaviti.
Na ovakvu praksu nisu ostale imune ni druge ruske avio-kompanije, a isti portal prenosi da se problemi zataškavaju i u Nordwindu. Bivši pilot kompanije navodi da je u januaru ove godine Boeing 737 kojim je upravljao imao problem sa curenjem goriva i da je u razgovoru sa mehaničarima saznao da je letelica i ranije imala kvar. Uprkos činjenici da kvar nikada nije zvanično zabeležen i da je administracija kompanije pokušala da zataška problem, pilot je odlučio da podnese izveštaj o defektu na letelici.
Sankcije uvedene Rusiji zbog invazije na Ukrajinu dovele su do toga da prevoznici više ne mogu da servisiraju svoje avione i nabavljaju rezervne delove za njih. Nepravilno održavanje i manjak neophodnih komponenti su dovele do smanjenja operativnosti tačnije prizemljenja velikog broja letelica u Ruskoj Federaciji.
Foto: Aeroflot
17.05.2023.